Avslöjande

Varken min eller J:s släkt vet om att det kommer bli brölllop i sommar. De vet att vi är förlovade, såklart, och kan väl itufrån det räkna ut att det någon gång kommer att bli tal om en vigsel - men de vet inte när. Två personer vet, och det är mina två närmsta vänner (som också kommer få äran att vara brudtärnor, men det vet bara en av dem om). Jag kunde inte låta bli att berätta för dem, helt enkelt (och detta efter att jag haft världens utläggning för J om hur enkelt det är att inte berätta och förbjudit honom för att berätta för någon).

Våra inbjudningskort kommer att gå ut i februari är tanken, men vissa av gästerna bör väl förvarnas innan. Som våra föräldrar, åtminstone. Risken är väl att de svimmar av, annars. Vi har kommit överens om att de ska få veta nu när vi är hemma över julen, men vi vill göra det på något roligt sätt. Just nu lutar det åt att köpa någon liten sak som de kan behöva som gäster på bröllopet och julklappsrimma ihop något avslöjande.

Här är ett försök till rim som J kan skriva på, ja... säg näsdukar, till min mamma:

Det är kanske lite tidigt, men med dessa kan du torka dina tårar bort,
när jag i sommar ber om hennes hand högst upp på ett stort gammalt fort.

Traditionsmässigt ber jag nu om att för resten av livet få ta hand om din dotter, 
Med vetskapen att det är du som fått se henne växa upp och sluta läsa Harry Potter.

Självklart är det viktigt för mig att få veta vad du kommer att tycka,
och jag hoppas att presenten kommer att användas till tårar av lycka.

Är det någon som har bra idéer för hur vi kan berätta för hans föräldrar?

Kommentarer
Postat av: rebecca

Jättebra rim... Och räkna med att näsduken kommer användas direkt efter rimmet!

2009-12-09 @ 22:51:42
URL: http://rebeccainabox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0