Fram med limmet, organzaband och pincetten!


När jag var yngre var jag medlem i en "pysselklubb". Det var inget jag berättade för människor i min omgivning med glimten i ögat eller med en tillsymmelse av humor i rösten. Nej, pysselklubben bar blodigaste allvar och tittskåpen, julkorten, lampskärmarna och allt vad det var som skapades inom ramarna för pysselklubbens träffar var visserligen många - men långt ifrån allt jag gjorde. När jag kom hem fortsatte jag att pyssla som galen, jag dekorerade gamla askkoppar, sydde om dockkläder, målade burkar till förvaring och övervägde en gång att bygga en egen hörnsoffa (denna idéen slog jag dock bort när jag insåg att det kanske inte var ett projekt man tog sig an på eftermiddag sådär). Jag var en pysslare som tog pysslet på fullaste allvar.

Men sen blev jag äldre, fick mindre tid över för hobbies och nu sitter jag här med ett liv som kretsar kring jobb och karriär. Allt jag pysslar med nu är budgetar och att sy ihop verksamheten. Det ska det bli ändring på!

Ett stundande bröllop är givetvis den bästa tänkbara anledningen till att återuppta min gamla hobby. Jag ska göra ALLT själv: inbjudningskort, festprogram, favours, namnplaceringskort, linneservetter - you name it!



Kommentarer
Postat av: M

Det är klart du får...



Känner igen det där med pysslandet...har alltid gjort mina egna julkort. Så sen jag och min J blev sambos gör jag även de som han vill skicka. Han tycker det är lite onödigt, det går ju köpa färdiga. När jag nu sitter mitt upp i med att göra inbjudningskort och festhäften tycker han mer än någonsin att vi kan köpa färdig julkort..Men det går inte för sig =) så nu varvar jag tillvärkning av inbjudningskort, festhäften och julkort. Jag älskar att pyssla. Gör även en del smycken så funderar på att göra mina egna till den stora dagen...



Ha en bra dag!

2009-11-16 @ 19:20:18
URL: http://28juli2010.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0