Jag som nyförlovad kvinna...hrm...tjej?

Efter att jag fått på mig ringen där i biosalongen på färjan över till Grenå kom personalen in med blommor i högsta hugg. Så här ÄR J och det är nog till stor del därför jag älskar honom. Det är inte konstlat, det bara kommer för honom. Som när vi skulle ut och äta för första gången och han hade varit där i förväg och lämnat ett litet rosa paket för personalen att lägga på min plats när vi anlände (och jag mitt miffo tror att det var något som ingick i restuarangens service), eller när jag kom hem från första dagen på mitt nya jobb hade han placerat ett smycke på min kudde och strött in hela sovrummet med rosblad. J är helt klart romantikern i vårt förhållande.

Hur som helst, tillbaka till Danmark och frieriet på färjan. Personalen kom in i biosalongen med blommor, och där stod jag med ett fånigt leende, guldring och en nybliven fästman och nickade löjligt till tack när de sträckte över blommorna. I filmer ser sånt där alltid så naturligt och okonstlat ut, när en hel flygplats börjar applådera åt ett återförenat par eller sådär ler tjejen alltid så glatt, som om det vore normalt att en hel flygplats engageras i deras förhållande.  Men i verkligheten blir det mest stelt och inte alls så...naturligt. Ska man vinka och le? Ska man hålla ett tacktal? Jag valde att fumligt le och mummla ett "tack".

Väl framme i Grenå hade vi en fantastisk helg med spabehandlingar, middagar och flera timmar gick åt till att äta choklad och frukt iklädda hotellets badrockar.

Är ni intresserade av att åka på romantisk weekend i Grenå? Klicka på bilderna nedan!




Kommentarer
Postat av: M

härliga första inlägg =)



Är det oki om jag gör en länk på min blogg till din..så jag hittar hit igen???

2009-10-19 @ 08:27:27
URL: http://28juli2010bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0