Vill du gifta dig med mig?

Och så plötsligt föreslog J att vi skulle åka till Danmark över en helg i september. Jag, som "av misstag" fått syn på ett kvitto på ett par tusen som inhandlats i en guldsmedsaffär ett par veckor tidigare, såg till att ta min chans. Lite bara apropå sådär bokade jag en tid för att fixa naglar och ögonbryn. Jag försökte göra det lite casual och nonchalant sådär, som att det var det mest naturliga i världen att jag, som alltid (och jag menar ALLTID, till och med när jag är nyduschad) har skit under mina sönderbitna och trasiga naglar, går till en salong och fixar mina naglar "utan någon särskild anledning".

Fredagen då det var dags för avfart stod jag och J på färjeterminalen i Varberg och tävlade i vem som kunde se mest avslappnad och oberörd ut. Han, för att han skulle fria, och jag för att jag ville låtsas som att jag inte visste om det. Vi skulle vara borta fredag till söndag och tillbringa helgen på ett SPA-hotell i Grenå, ett litet pittoreskt samhälle i Danmark.

Väl på båten uppträdde J mycket märkligt. Han slet med mig upp på däck, ner igen, in till frukostserveringen och sedan ut i korridoren innan jag hunnit svälja min sista klunk kaffe. Efter en stund på båten och ett minst sagt ansträngande stresslopp fram och tillbaka och ut och in i båtens alla utrymmen hamnade vi till sist i båtens biosalong. Dagen till ära spelade Stena Line filmen "Proposal", vilket ju var passande för oss om inte annat.

Under hela filmen satt J och skruvade sig, hostade och flaxade med ben och fötter på golvet. Jag noterade egentligen inte att vi satt själva i biosalongen fören mot slutet av filmen, då J's flaxande gjorde det omöjligt att koncentrera sig på filmen. Då eftertexterna började rulla studsade jag ur stolen och satte fart mot utgången, fast bestämd om att jag skulle hinna ge spelautomaterna på båten om omgång innan det var dags att gå i land. Men J hade andra planer och sträckte sig efter min hand. Allt därefter är lite suddigt. J börjar i alla fall haspla ur sig en massa fina ord om hur vi träffats och hur han föll, och innan jag hunnit reagera över hur håret reste sig på mina armar så stod han framför mig på knä och höll fram ringen med orden: "Vill du gifta dig med mig?"


Kommentarer
Postat av: Britt

Åhhh vad romantiskt det låter!

2009-10-08 @ 12:15:13
Postat av: Marica

Vilken romantiker! Kikar in lite hos dej :) Ska gifta mej i juni så min blogg ska väl oxå bli en weddingblogg :)

2010-01-16 @ 15:39:16
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0